Lessen

Er wordt wekelijks les gegeven op de woensdag, donderdag, vrijdag en om de week op maandag. Op woensdag geeft Diana Boom les. Op donderdagavond wordt er les gegeven door Ellen Lambers en op de de vrijdagavond worden de lessen verzorgd door Elsemiek van Schaverbeke.
De lessen kosten 95 euro per jaar en er zitten 4-6 ruiters/amazones in een les. De lessen zijn afwisselend dressuur en springen al naar gelang de groep dit wil. Voor de (fanatiekere) springruiters worden er bij voldoende animo extra springlessen georganiseerd. Deze worden om de week op maandagavond gegeven door Pieter Siemerink. Hiervan zijn de kosten afhankelijk van het aantal deelnemers.

Diana Boom

Instructie dressuur en springen

Ik ben Diana Boom en woonachtig in Vaassen.
Ik heb met verschillende paarden in de dressuur op Z niveau en Subtop gereden. In het verleden ben ik ook actief geweest in de spring sport.
Ik vind het belangrijk met de lessen dat de basis goed is en het paard in zijn waarde wordt gelaten en iedereen met een fijn gevoel weer naar huis gaat.

Ellen Lambers

Instructie dressuur en springen

Ik ben Ellen Lambers en geef met veel plezier les op de donderdagavond. Ik heb een eigen dressuurstal in Emst: ‘EL Dressage’, waar ik onze dressuurpaarden train, bijna allemaal eigen gefokte paarden. Op dit moment rij ik paarden op verschillende niveaus, van 3 jaar t/m een paard in de Lichte Tour. Ook heb ik vaak wat pony’s in opleiding en geef ik veel lessen bij ons op stal of op locatie.

Elsemiek van Schaverbeke

Instructie dressuur en springen

Ik ben afgestudeerd aan de opleiding paardenhouderij van AOC de Groene Welle, en heeft het KNHS ORUN niveau 4 diploma.
Sinds 2014 heb ik een eigen bedrijf waarbij ik lessen verzorg en paarden train. Daarnaast geef ik lessen op een aantal verenigingen. Ook ben ik gediplomeerd bitfitter en heb meerdere paarden opgeleid naar het Z2 en zal ik binnenkort met mijn eigen paard de overstap gaan maken naar de lichte tour.
Ik streef ernaar om de lessen op te bouwen vanuit ontspanning en ongedwongenheid waar vooral het rechtrichten, tempocontrole, nageeflijkheid, het los door het lijf bewegen, het reageren op de kleinste hulpen centraal staan.

Pieter Siemerink

Instructie springen

Ik ben Pieter Siemerink en al jarenlang werkzaam in de paardensport, zowel dressuur als springen. Ik ben betrokken bij het AERES Hippisch onderwijs, examinator bij de KNHS- opleiding en docent juryopleiding. Tevens ben ik instructeur bij verschillende verenigingen en manegebedrijven.